ایران بعد از اشغال سرزمینهای ملل غیر فارس برای تحکیم اشغالگری از تمامی ابزارها استفاده کرد تا شاید بتواند این ملل را از خود بیگانه ونهایتا فارسیزه کند . در این راستا با ممنوع کردن زبان این ملل وتحقیر زبان و فرهنگ آنها تلاش کرد تا هویت ملی آنها را شکسته و با تحمیل زبان فارسی سعی در نابود کردن فرهنگ ، زبان و تاریخ این ملل را داشت . طرحهای برای جدا کردن نوزادن غیر فارس از خانواده و تربیت آنها در خانواده فارس از پروسه های فارس سازی بود که با مقاومت این ملل شکست خورد. ولی کماکان مدارس ، دانشگاهها ،ادارات ، دادگاهها، روزنامه ها ، رادیو، تلوزیون ، سینما و غیره همه تنها و تنها به زبان بیگانه فارسی است که به ملل غیر فارس تحت اشغال "ایران" تحمیل می شود . مدارس یکی از مهمترین وسیله برای آسیملاسیون سیستماتیک ملل غیر فارس بوده و هست.
هرچند که اشغالگران فارس با این روش ضربات مهلکی به هویت ملی ملل غیر فارس زده و می زند .ولی علارغم تمامی این شیوه ها مقاومت ملی در بین ملل غیر فارس هر گز خاموش نشد. بر عکس مبارزه بر ای رهای از اشغال فارس هر روز بیش از پیش گسترده تر و عمیق ترگشته ،می رود که تاروپود اشغالگران را در هم بریزد.
No comments:
Post a Comment